ОРІЄНТОВНА ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ методиста професійно-технічного навчального закладу


1. Загальні положення

1.1 .  Методист професійно-технічного навчального закладу  (ПТНЗ) є організатором методичної роботи і працює безпосередньо під керівництвом директора.

1.2.   Методист призначається і звільняється з посади директором ПТНЗ

за погодженням з Науково-методичним центром професійно-технічної освіти (НМЦ ПТО).

1.3 Методист призначається з найбільш кваліфікованих педагогічних працівників, які мають вищу педагогічну освіту.

1.4.   У своїй діяльності методист керується Конституцією і Законами України, Указами Президента, рішеннями Кабінету Міністрів, Міністерства освіти і науки, обласного управління освіти і науки, НМЦ ПТО, цією інструкцією, статутом і Правилами внутрішнього трудового розпорядку, трудовим договором (контрактом), Положенням про методичну роботу в ПТНЗ.

2.  Основні завдання

2.1.   Основні завдання методиста:

Ø оновлення змісту професійної освіти;

Ø організація всіх форм методичної роботи в ПТНЗ;

Ø надання допомоги головам методичних комісій, викладачам, майстрам в/н щодо підвищення якості професійного навчання і виховання учнів, педагогічної та методичної майстерності педагогічних  працівників, удосконалення навчально-виховного процесу, освоєння нових виробничих та педагогічних технологій,  розвитку педагогічної творчості.

3.  Функції та посадові обов’язки методиста ПТНЗ

3.1.   Складає  річний зведений план  методичної роботи ПТНЗ на основі діагностування педагогічної майстерності педагогічних працівників з  урахуванням актуальних завдань розвитку системи ПТО, програмних цілей та методичних рекомендацій навчального закладу.

Виконання  плану  методичної  роботи узагальнюється  в  звіті, що подається директору  та до НМЦ ПТО ПК.

3.2.   Надає допомогу головам методичних комісій в плануванні та організації роботи методичних  комісій, спільно з якими розробляє рекомендації щодо удосконалення викладання предметів та навчання професіям.

3.3.   Спільно з заступниками директора та старшим майстром надає допомогу,  майстрам в/н у  розробці навчально-програмної документації (на основі типової),  методичних рекомендацій, дидактичних матеріалів та інших педагогічних засобів навчання.

3.4.   Системно вивчає та аналізує роботу викладачів, майстрів в/н, класних керівників, вихователів (на основі діагностування, спостереження, аналізу результатів діяльності).

3.5.   Надає допомогу  педагогічним працівникам у виборі форм та методів навчання і виховання учнів, удосконаленні методики проведення навчальних занять і позаурочних заходів.

3.6.   Персонально проводить відкриті уроки та допомагає організовувати інші заняття. Бере участь в обласних та всеукраїнських конкурсах та масових педагогічних заходах.

3.7.   Проводить колективні форми методичної роботи (інформаційні наради, конференції, педагогічні читання).

3.8.   Проводить індивідуальні форми методичної роботи (наставництво, консультації, співбесіди, стажування).

3.9.   Проводить нетрадиційні форми методичної роботи (огляди-конкурси педагогічних ідей, проблемних “круглих” столів, конкурсів “Педагог року”,  “Майстер року”, тренінгів та ін.)

3.10. Надає допомогу в самоосвіті, підготовці доповідей та виступів на конференціях, педагогічних читаннях, проведенні експериментально-дослідницької роботи.

3.11. Здійснює керівництво педагогічними дослідженнями, запроваджує у навчально-виховний процес результати наукових досліджень, передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій.

3.12. Здійснює, спільно з заступниками директора, моніторинг якості освіти, навчально-виховного процесу в ПТНЗ, результативності післядипломної  освіти.

3.13. Бере участь у роботі атестаційної комісії педагогічних працівників.

3.14. Бере участь у підготовці та проведенні педагогічних рад.

3.15. Спільно з бібліотекарем  здійснює інформаційне забезпечення педагогічних працівників за такими напрямками:

3.15.1. Організація вивчення законодавчих та концептуальних документів Кабміну, Міністерства освіти і науки України.

3.15.2. Діагностика інформаційних потреб педагогічних працівників

3.15.3. Створення та систематичне поповнення довідково-пошукового апарату НТПІ  (каталоги, картотеки).

3.15.4. Індивідуальне інформування.

3.15.5. Виставка нових надходжень методичної літератури.

3.15.6. Огляд джерел інформації

3.16.  Завідує методичним кабінетом та забезпечує виконання всіх його функцій згідно з Положенням про методичну роботу в ПТНЗ.

4.  Права

Методист має право:

- підвищувати свою кваліфікацію;

- бути членом педагогічної ради ПТНЗ;

- головою методичної комісії відповідно до базової освіти;

- брати участь у розподілі педагогічного навантаження викладачам і майстрам виробничого навчання;

- представляти до заохочень педагогічних працівників;

- вносити  пропозиції про їх невідповідність займаній посаді;

-  брати участь в розподілі премій педагогічним працівникам;

- одержувати премії за підсумками роботи на загальних підставах;

- проводити уроки в  ПТНЗ за встановленим порядком, виконувати  роботу на договірних умовах з іншими організаціями, навчальними закладами;

- захищати свої інтереси  самостійно чи через посередника;

- на захист професійної честі і гідності;

- атестуватися добровільно на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадках успішного проходження атестації;

- брати участь у методичних  заходах обласного і державного  рівня з відшкодуванням витрат на відрядження за основним місцем роботи.


Коментарі